Robotei

Dacă ați avut vreodată nevoie să sunați la Asistență Clienți…cam la orice, ați dat de armata de roboțime:

„Pentru Română, apasă 1/ For English, press 2”

„Pentru detalii legate de serviciile Dvs, apăsați 1/ Pentru detalii legate de credit, apăsați 2/ Pentru Povestea celor 3 purceluși, nu apăsați nimic”

Și, transpirând de draci, te întrebi ce Doamne iartă-mă și Sfântă Maică Precistă trebuie apăsat ca să vorbești cu un om!!!

„Pentru detalii legate de serviciile disponibile dar neactivate, apăsați 5/ Pentru ofertele cele mai noi, apăsați 6”

Ba mai mult, la muncă, anul trecut, încercând să dau de un hotel în Roma (lucrez în turism) și tot apăsând butoanele indicate de tanti aia la telefon aiurea, am ajuns într-un final la un om care a răspuns: ”Hallo! Ich bin Helga!”. Știți ce zic?

Eu înțeleg că lumea caută să se modernizeze. Că în ziua de azi explorăm fundul mării cu ajutorul unor submersibile teleghidate și văzduhul cu drone. dar pe mine vocea aia guturală care se comportă ca un surd jumate chior NU MĂ AJUTĂ!

Mai ales că Maria, de la ING, mă roagă politicos, de câte ori sun, să îmi urlu CNP-ul în gura mare. Iar după ce mă roagă să repet,  că nu m-a auzit bine, mă pune să îmi strig și numărul de client și soldul aproximativ, să se asigure că sunt eu. Aveți idee cât este de penibil să fii la birou și să te apuci să țipi, cât te duc corzile vocale:

„Dooooooooooooi, Oooooooooooooooooooooooopt, Noooooooooooouăăăăăăăăăăă!!!!”

Nu vă doresc. Sincer. Mai ales într-o zi când doar ce v-a crăpat parola și trebuie să plătiți ceva urgent. Garantez, când vă ia Mariuța la bani mărunți și vă  mai și pune să repetați, iar voi vreți doar să faceți amărâta aia de plată fără să fugiți de colo colo în pauza de masă, vă trec toți dracii, toate transpirațiile, inventați injurături pe bandă! Parol! Și asta vine de la un om care nu se enervează cu una, cu două.

Prostiile alea de roboți nu o să înlocuiască niciodată omul, din câteva motive:

– este al dracului de frustrant să ai o problemă urgentă, să suni după ajutor și să dai dintr-un meniu în altul, din chestii cu 4 opțiuni, in treburi cu 10

– din meniurile alea cu Jdevariante, tu, clientul cu SIM a cărui unică problemă este o reîncărcare eșuată, nu înțelegi mereu tot și nu mai știi la un moment dat nu mai știi ce să apeși

– chestiile alea de pe la bănci, care au recunoaștere vocală, au, cum ziceam mai sus, un auz foarte prost

– este ciudat, ca om, cel puțin pentru mine, să dau detalii unui robot- ai senzația că nu te ascultă nimeni

– nu știu voi ce credeți, dar pentru mine nu e ok sa sun undeva și să umplu ecranul telefonului de cifre, fără să ajung la vreo formă de tehnologie/viață care să nu mă ajute cât de cât.

Acum cine știe. Poate sunt eu bătrână și încuiată la minte și nu îmi dau seama ce trebuie exact făcut, „să ajut robotul să mă ajute” ca să zic așa. Poate de fapt e mai simplu și nu îmi dau seama.

Voi ce experiență aveți în materie?

Nu uita să dai share! Mulțumesc!

Comments

Păreri

You may also like...

Leave a Reply

Follow on Feedly
%d bloggers like this: