Plimbare prin Stockholm – 5 atracții vizitate

Am pășit pentru prima dată în Stockholm în interes de serviciu. Anul trecut, spre finalul verii, am aflat că urma să merg într-o excursie, în Scandinavia, în plină iarnă. 9 zile în Suedia, Danemarca și Norvegia.  Scopul călătoriei a fost să ne cunoaștem anumite destinații și parteneri cu care lucrăm.

Așa că sâmbătă, 14 ianuarie, ajungeam la aeroportul Arlanda, cu încă 19 colegi, urmând să preluăm acolo 3 fete de la biroul din Londra. În mod surprinzător, vremea s-a dovedit destul de caldă, nici măcar aproape de gerul la care ne așteptam.

Am avut, dacă țin bine minte, vreo 4 vizite pe zi la hoteluri partenere, întrerupte de pauze pentru masă și de vizite la câteva obiective turistice. Despre partea de vizite am să vă povestesc eu în postările ce urmează.

Gara Centrală

După câteva inspecții ne-am relaxat cu o vizită la Gara Centrală din Stockholm. Ne-am împrăștiat care pe unde, bucuroși că facem poze. Gara oferă a gamă variată de servicii. Printre ele, o stație pentru reîncărcarea telefoanelor mobile, porterage (transport bagaje), cutii de valori în care să îți lași bagajul o vreme și cabine foto. Când te afli în partea ei “turistică”, uiți că ești în una dintre cele mai aglomerate gări scandinave. Așa cum am găsit-o, încă împodobită cu luminițe, caldă prin arhitectura impresionantă și cu călători parcurgând-o agale, aducea mai degrabă a centru comercial bine pus la punct. Nimic nu trăda faptul că undeva, ceva mai încolo, cineva de grăbea să prindă trenul.

City Hall

Clădirea care adăpostește Consiliul Minicipal al orașului ne aștepta, cuminte și rece, iar noi înaintam ușor spre ea, în timp ce afară se întuneca tot mai tare. Este, probabil, cea mai cunoscută atracție turistică, dintre cele pe care le-am vizitat. De aici, reflexia orașului în apele lacului se vede superb. Clădirea adăpostește în fiecare an banchetul Premiilor Nobel. Înaltă și tăcută, pare un turn rătăcit, piesă a unui imens joc de șah, uitat pe malul lacului Malaren.

Drottningholm Palace

A doua zi am vizitat Drottningholm Palace. Sau, mai bine zis, l-am văzut. Nu am intrat. Am coborât din autocar cu băgare de seamă, pe gheața că oglinda, îmbrăcată doar cu o gecuță termică. Temperatura era perfectă. După ce am fost întrebată de primele 5 ori dacă mi-e frig, am început să simt cât de puține grade sunt de fapt. Ne-am plimbat prin împrejurimi. Pe iarba din fata palatului zăpada era bocnă și ne-a trebuit ceva echilibru să rămânem cu tărtăcuțele intacte. Soarele strălucea puternic în lac, făcând clădirea să pară că reflectă și ea puțină lumină. Am parcurs apoi grădinile, în liniște. Este un loc superb, cu siguranță l-aș mai vizita dacă m-aș întoarce în Suedia. Aici aveți detalii legate de preț și program.

Vasa Museum

Adăpostește nava de război cu același nume. Istoria ei se întinde pe mulți ani și este de-a dreptul fascinantă. Intri în clădire ca într-un cufăr antic. Totul arată și de simte misterios. Pentru ca am barcațiunea să fie cât mai bine păstrată, întreg muzeul este în semi întuneric. Iar asta accentuează senzația că ai găsit Perla Neagră, corabia lui Jack Sparrow. Chiar dacă vasul reconstituit este unul istoric. Cum în timpul scufundării câțiva marinari și-au pierdut viețile, am putut „admira” și câteva rămășițe umane. Dar nu alea au fost cele mai ciudate exponate, ci reconstituirile după chipurile defuncților, care sunt incredibil de realiste. Desigur, detaliile au sporit senzația de mister. Felul în care este expus totul îți aprinde imaginația și mai că te vezi la cârma vasului. Asta indiferent de câte date concrete ar fi scrise peste tot.

Skansen Foundation

Este echivalentul din Stockholm al Muzeului Satului. La intrare te așteaptă o machetă a locului și primești o hartă cu biletul, să te orientezi. Apoi urci spre sătuc pe niște scări rulante. Înainte să ieșiți din sala scărilor, sus, în stânga, există un ecran cu ținute tradiționale suedeze, pe care le poți încerca. Te pui pe X, în fața lui, apoi miști brațul, alegând costumul. Este foarte amuzant de încercat. De îndată ce părăsești locul acela, începe magia. Fix ca la Muzeul Satului, ai senzația că ai pășit printr-o poartă a timpului și că ai dat înapoi ceasul cu câteva secole, oprindu-te într-o lume mai calmă, fără tehnologie și fără oameni ce aleargă să prindă autobuzul spre muncă.

Pe lângă locuințele reconstitute, vei găsi câteva magazine de suveniruri, o trăsură care plimbă turiști și o biserică în care se țin slujbe uneori. Într-o grădină zoologică în miniatură o vidră se ascunde pe sub ape de ochii curioșilor iar mai încolo o focă mică de tot înoată leneș, parcă amuzată de noi, curioșii adunați buluc la gard.

Renilor nu pare să le pese că suntem pe acolo și că am patinat, ținându-ne strâns de gard, să-i vedem măcar preț de un minut. Își rumegă agale fânul, cu spatele la noi. Parcă-i aud:

– Ni dragă și la ăștia ce se benoclează! Zici că n-au mai văzut în viața lor cai cu coarne! Ptiu, drace! Nu mai pleacă o dată? Poate se simt și dispar dacă îi ignorăm. Rudolf, nu te mai holba că ăștia sunt în stare să stea până dimineață!

I-am lăsat în pace. Se întuneca deja, era vreo 4, iar noi trebuia să ajungem la Vasa înainte să închidă.

Nu uita să dai share! Mulțumesc!