La birou

Pentru mine, ca om, biroul, atât ca spațiu cât și ca piesă de mobilier, este un spațiu foarte important. Important și, în general, sufocat de obiecte. Am acasă o măsuță pe care o folosesc drept birou, am spațiul meu la muncă. Îmi place foarte tare genul ăsta de muncă, cu ochii în monitor, sedentară ar spune unii, comunicând chestii pe mail. Încă de mică vedeam la televizor femei îmbrăcate elegant, cu ochelari și servietă, cumpărând cafeaua în drum spre locul de muncă. Ceva mă atrăgea la ele. Aveau așa un aer…intelectual. Și-mi doream să fiu și eu așa.

01-standing-desks-ergo-depot-jarvis-bamboo-630

Au trecut vreo 20 de ani atunci (la propriu). Eu am crescut, am studiat limbi străine, și am ajuns să lucrez la un birou acasă și la muncă.

Îmi place ideea de a avea un spațiu numai al meu, fie el cât de mic, unde să mă desfășor. Desigur, dacă ar exista servicii de organizare pe la cei care fac curățenie în birouri, aș fi prima la start. Sunt destul de haotică, iar asta se cam vede uneori. Dacă mă pierd în ce fac, spațiul meu de lucru ajunge să arate ca al unui dependent de cofeină veșnic sub influență: pahare, căni, paie, pliculețe de ceai…găsești de toate! Aș putea, bineînțeles, să fiu mai ordonată. Încerc. Nu se vede. The struggle is real…

Viața la birou te poate acapara cu totul, este adevărat. Te poate copleși, dacă o lași. Poți sări calul cu orele suplimentare sau poți surprinde zorii zilei scriind ciorne pe blog. Dar dacă ai grijă, nu e dracul chiar atât de negru.

Din punctul meu de vedere, exista 3 reguli mari și tari, ca să nu o iei la vale, indiferent că ai biroul acasă ori într-o clădire de birouri.

  1. Nu sări NICIODATĂ pauza de masă. Este sfântă. A fost o vreme când făceam asta chiar eu, dar m-am lecuit repejor. Eu, una, vreau să încep să iau la mine mâncare gătită. Găsesc în pauza de masă un prilej foarte bun de a mai discuta cu colegele și altceva decât muncă, într-un mediu ceva mai relaxat decât scaunul din fața PC-ului, unde mereu mă așteaptă un mail.
  2. Găsește chestii de făcut după program, ca să te deconectezi și să te motiveze să pleci rapid de la birou sau să ieși din casă. Un teatru, o cafea cu fosta colegă de facultate, un film cu fetele, o plimbare prin parc…
  3. Găsește-ți un hobby. Asta funcționează pe aceeași idee cu prima. Citește ceva după muncă, mergi la sală, aleargă prin parc, pictează, dă-te cu barca. Orice îți face plăcere și te relaxează. Dacă te și scoate dintre cei patru pereți, cu atât mai bine.

Este adevărat, biroul este un sanctuar. Și tocmai de asta trebuie să îți placă să fii acolo, să găsești metode de relaxare și să nu-l lași să te acapareze. La urma urmei, petreci acolo cel puțin 8 ore pe zi, din 24. Și depinde numai de tine să le faci cât mai plăcute.

Nu uita să dai share! Mulțumesc!

Comments

Păreri

You may also like...

2 Responses

  1. Delia says:

    Cata dreptate ai, mai ales cu pauza de prânz. Si eu mancam haotic pana am inceput sa am probleme de sanatate. S-au rezolvat cu 5 mese pe zi. Obligatoriu pe birou un cos cu fructe! 🙂

Leave a Reply

Follow on Feedly
%d bloggers like this: