Interviu cu Stoian Ciprian, specialist SEO la agentia re7consulting Bucuresti

Optimizarea SEO este un job de viitor, aproape orice afacere are și va avea nevoie de promovare online. Stoian Ciprian este fondatorul platformei ComunicarePR.ro și Specialist SEO la agenția re7consulting București.

1. Cine este agenția re7consulting și ce competențe aveți, care sunt serviciile oferite?

Agenția re7consulting București este o agentie de marketing online fondata in 2011 in Germania, Fulda și în 2015 agenția a ajuns pe piața din România.

Agenția este partenera Google și specialiștii acesteia dețin certificări Google AdWords, Analytics sau Facebook BluePrint (training pentru advertising pe Facebook).

Serviciile pe care le oferim clienților din România constă în: Search Engine Marketing, Optimizare SEO, E-mail Marketing, Social Media Marketing, Content Marketing, dar și servicii de web design și web development.

2. Cum ai ajuns să lucrezi într-o agenție de marketing online și să faci optimizare SEO?

Pasiunea mea pentru mediul online este cea care m-a ajutat să ajung aici. Dezvoltarea mea profesională a prins contur în momentul în care am lansat platforma despre ComunicarePR și m-am specializat pe cont propriu în redactarea de content optimizat SEO și în oferirea de servicii de promovare online.

Dețin certificare Google Analytics și Google AdWords Fundamental, de asemenea, am participat la proiectul Weeks of Work al agentiei Centrade și alte training-uri dedicate advertisingului sau optimizării SEO.

3. Care sunt recomandările tale pentru optimizarea SEO a unui blog personal?

Optimizarea SEO a unui blog personal nu este un task foarte dificil, WordPress-ul fiind un CMS care te ajută foarte mult.

Un blog personal este format din minimum 3 pagini – Acasa, Despre, Contact, apoi mai exista categoriile blogului, tag-urile si imaginile folosite pentru fiecare articol.

Daca toate aceste aspecte sunt optimizate SEO si se realizeaza o structura a link-urilor interne, un blog personal poate fi optimizat relativ ușor.

Structura link-urilor interne consta în link-uri trimise din pagina „Despre” către cele mai importante 4 categorii ale blogului, link-uri trimise din articole către tag-uri relevante din site, un meniu in footer-ul blogului, o sectiune cu toate categoriile în sidebar sau chiar și o secțiune cu cele mai importante tag-uri de pe blogul respectiv cu link.

Apoi putem discuta despre atragerea de backlink-uri de pe alte bloguri și site-uri prin intermediul articolelor de tip Guest Post sau interviu. De asemenea, un alt aspect important este implicarea în comunitatea de bloggeri prin postarea de comentarii relevante la cele mai recente articole postate.

4. Ce presupun proiectele la care lucrezi în cadrul agentiei?

Optimizarea SEO a unui site nu este un proiect pe termen scurt, doar mediu și lung. Proiectele cu termen mediu se desfasoara pe o perioada cuprinsa intre 4 si 6 luni, în timp ce proiectele pe termen lung de la 6 luni în sus.

Activitatea de optimizare SEO și acțiunile pe care le realizez pentru fiecare client al agenției depind de tipul proiectului și de obiectivele care se vor a fi atinse. În funcție de buget se hotărește și numărul de ore alocat pentru fiecare activitate și amploarea promovării online.

Pentru mine, fiecare zi e diferită. De obicei încep activitatea zilnică prin verificarea task-urilor și a email-urilor, dar și prin a citi cele mai noi știri relevante pentru task-urile pe care trebuie să le realizez.

Proiectele actuale ale agenției, de care mă ocup, presupun research, analiză și optimizare seo a site-ului (SEO On-page), dar și atragerea de backlink-uri de calitate (SEO Off-page). De asemenea, mă ocup și de redactarea de conținut pentru blogul agenției și promovarea acestuia în mediul online, atragerea de backlink-uri către fiecare articol pe care îl public.

5. De unde afli toate noutățile din domeniul tău de activitate?

Citesc foarte multe bloguri din diferite domenii și țări, dar și site-uri de știri sau de specialitate. De obicei blogurile agentiilor din strainatate. Apoi avem: moz.com, ahrefs, searchengineland. De asemenea, atunci când doresc o anumită informație, realizez un research pe Google pe bază de cuvinte cheie sau întreb pe Facebook / Twitter pe cineva care consider că îmi poate oferi informația pe care o caut.

Nu uita să dai share! Mulțumesc!

Comments

Păreri

You may also like...

Leave a Reply

Follow on Feedly
%d bloggers like this: