Casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii pentru companiile mari de la 1 iunie 2018

Cei care mă cunosc cât de cât știu despre mine, printre altele, că am prostul obicei de a trece de la un subiect la altul în timpul conversației fără absolut nici un motiv sau logică. Pur și simplu îmi zboară mintea în altă parte și întreb interlocutorul dacă le are cu subiectul respectiv.

Zilele trecute de exemplu mă gândeam la campaniile alea cu „cere bonul în magazine” și am început să mă gândesc la reciclarea hârtiei. Oare câți copaci mor să se transforme în role pentru casele de marcat? Nu am aflat, dar am încercat măcar.

Am afat astfel că de la 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii pentru companiile mari. Există chiar și tot felul de promoții la case de marcat ieftine.

Asta după ce Guvernul a adoptat o ordonanță ce prevede obligativitatea folosirii caselor de marcat electronice de către companii. Termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu aparate de marcat noi este 1 august 2018.

Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic şi eliminarea treptată a aparatelor  cu rolă a fost introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014, însă termenele iniţiale au fost modificate apoi.

Registrul național prin care se va ține evidența caselor de marcat din România va ajuta Fiscul la monitorizarea tuturor aparatelor respective. În acest sens, firmele vor fi obligate să-și conecteze la internet casele de marcat, astfel încât datele să ajungă la ANAF.

Această evidență națională a caselor de marcat va ajuta autoritățile să:

  • identifice fiecare aparat de marcat electronic fiscal în parte
  • identifice societățile ce funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii către cetățeni;
  • reducă posibilitățile folosirii aparatelor de marcat nefiscalizate și să limiteze nedeclararea veniturilor firmelor;
  • coreleze informațiile fiscale și cele legate de utilizarea aparatelor de marcat pentru a analiza conformarea societăților și a preveni și a combate evaziunea fiscală;
  • diminueze numărul de controale fiscale la contribuabilii onești. În același timp, reprezentanții ANAF au argumentat că folosirea registrului național va aduce o simplificare a procedurilor administrative de instalare a caselor de marcat.

Din fericire pentru cei care nu prea se vor pricepe la toată hârțogăraia „ce vas ă vină” pe tema asta, există servicii de fiscalizare case de marcat, ce le vin în ajutor, oferind consiliere pe tot parcursul procesului.

Nu uita să dai share! Mulțumesc!

Comments

Păreri

You may also like...

2 Responses

  1. Acest lucru era prevăzut. Ideea e când vor implementa asta pentru companiile medii și mici.

  2. Maria says:

    Tare articolul, multumesc pentru informatie.

Leave a Reply

Follow on Feedly
%d bloggers like this: