5 lucruri de care să ții cont când cumperi haine online

Am început astă vară să fac ceva ce nici nu visam că am să încerc vreodată: să cumpăr haine și lenjerie online. Nu prea îmi place mie să cumpăr haine fără să le văd și să le probez, să simt calumea materialul. Dar trăim într-o lume în care este mai ușor să găsești monstrul din Loch Ness la tine în cadă într-o dimineață decât o rochie neagră simplă într-un magazine din mall, la preț cât de cât OK și să îți și placă. Nu încep să spun cât de greu găsești sutiene fără 3 kile de burete per cupă sau blugi fără găuri și aplicații, că mă ia durerea de cap.

Așa că am început să cumpăr câte ceva de pus pe mine online. Am început timid, cu o pereche de blugi, apoi o fustă, apoi lenjerie. Regulile au fost aceleași ca atunci când am cumpărat cărți și/sau cosmetice. Le voi enumera aici, că poate vă ajută:

  1. Nu cumpăr niciodată lucrușoare care trebuie plătite în avans de pe site-uri de pe care nu am achiziționat ceva înainte. Pentru ca un site sau un furnizor să „merite” de la mine plata în avans trebuie să-mi fi livrat cu success măcar 4-5 comenzi. Iar asta se întâmplă foaaaarte rar, pentru că de obicei cumpăr online cărți, cu ridicare din puncte de colectare. În rest, ceea ce iau de pe internet trebuie să poată fi verificat la sosire, fără griji că dacă nu-mi place o să mă lupt să-mi recuperez banii.
  2. Am FOARTE mare atenție la condițiile de retur. Ok, am cumpărat o rochie, o pereche de blugi, o geacă de pe net. A venit curierul, am verificat pachetul, totul e perfect. Apoi probez articolul și nu îmi vine bine. Sau descopăr un defect mai ascuns. Trebuie să pot returna produsul fără mari probleme. Sau măcar să-l pot schimba cu ușurință.
  3. Încerc să-mi dau seama în cât timp vine produsul. Nu de alta, dar de obicei cumpăr un articol de îmbrăcăminte pentru că am nevoie să îl port la un anume eveniment. Și la cât sunt de zăpăcită, îmi dau seama că nu am ce purta cu câteva zile înainte. Chit că am unde să port chestia aia și după, dacă nu-mi vine într-un anumit număr de zile, își cam pierde scopul.
  4. Caut feedback de la alți cumpărători. Din păcate, asta nu este posibil pe site-uri mai puțin cunoscute. Iar lumea nu prea lasă păreri după ce cumpără. Dacă vreau să mă uit după rochii lungi de seară de exemplu, încerc să mă uit măcar la cele mai populare produse. Verific păreri despre material, aspect, cât de bine se potrivesc mărimile. Ca să vă dau un alt exemplu, căutam astă vară un sutien delicat, pentru o cămașă din aceea transparentă. Era cât pe ce să comand ceva mai străveziu decât cămașa. Dar m-am oprit la timp, datorită unei cliente care a avut amabilitatea să notele la recenzii că nu recomandă culorile deschise la acel articol. Și dacă tot suntem la asta, lăsați o idee, două, când cumpărați chestii online. Ajută ceilalți cumpărători mai mult decât vă imaginați.
  5. Sunt atentă la ghidul de mărimi de pe site. Nu de alta, dar la 163 de cm și 50 de kilograme, sunt foarte mari șanse ca articolul respectiv să stea pe mine ca pe gard. Orice ființă care și-a cumpărat vreodată haine știe cât de variate sunt mărimile și cât de enervant este faptul că nu există un standard. Ceea ce ai luat S din magazine poate fi M pe site, sau naiba mai știe ce mărime.

 

Nu uita să dai share! Mulțumesc!

Comments

Păreri

You may also like...

2 Responses

  1. Diana O says:

    Ar fi bine sa tinem cont de aceste lucruri, dar multa lume nu tine….

Leave a Reply

Follow on Feedly
%d bloggers like this: